המסע הוקפא • סיו"ר ועידת הנשיאים ייפגש עם חברי ה'מועצת' בשבוע הבא

    אברהם פרסטר No Comments on המסע הוקפא • סיו"ר ועידת הנשיאים ייפגש עם חברי ה'מועצת' בשבוע הבא
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום הוכרז על ביטול מסע ההצלה של גדולי ישראל לחו"ל. המסע שהיה אמור להרעיש את העולם היהודי כנגד גזירות הזדון של הממשלה המתנכלת לכל דבר שבקדושה היה אמור לצאת לדרך בשבוע הבא. המשלחת תואמה, אולם ענק בניו ג'רזי נשכר ויהודי התפוצות חיכו להופעת גדולי ישראל בארצם. אלא שהיום אחר הצהרים הגיעה ההודעה על ביטול המסע, ואתו ספקולציות רבות על הסיבה.

    במהדורה המרכזית של 'קול חי' נחשף כי ביממה האחרונה התנהלו מגעים עם מנהיגים יהודים בכירים מארצות הברית הנמנים על מקורבי בנימין נתניהו שחששו מהשלכות המסע על תדמית הממשלה, ראש הממשלה ועוד. מדובר על ועדית הנשיאים. הארגון מאגד כ-50 ארגונים יהודיים לתיאום והכוונה של עמדות מול הממשל האמריקני וממשלת ישראל.

    המנהיגים היהודיים פעלו בשיתוף יחד עם הגרי״ד גרוסמן ורב הכותל הגר״ש רבינוביץ, בניסיון להביא לדחיית מסע מועצגה״ת לחו״ל בטוענה שהכינוס לעת הזו לא יובן נכון ועלול להרים את האנטשימיות בעולם.

    בשעות האחרונות התקיימה פגישה חשאית בביתו של מנחם גשייד בבני ברק בהשתתפות כמה מנהיגים מארה״ב שהגיעו מחו"ל לארץ במיוחד, במהלכה הוחלט על מספר צעדים ולאחר התייעצות עם גדולי ישראל הוחלט על דחיית המסע בשלב זה.

    מוועידת הנשיאים התקשרו להודות לחברי המועצת על דחיית המסע והודיעו כי מלקולם הונליין, סיו"ר הארגון, יגיע ביום שני הבא לארץ כדי להיפגש עם חברי מועצת גדולי התורה. הפגישה תהיה במעונו של האדמו"ר מבעלזא.

    הרב רבינוביץ אמר בראיון למהדורה המרכזית כי אנשים מחו"ל שמקורבים לרה"מ פגשו אותו ואת הגרי"ד גרוסמן והסבירו שבעולם מתפרשת המחאה הזו ומסע הזה כבקשה בהגויים להשפיע על היהודים. "העברנו את המסרים שלהם לגדולי ישראל באמצעות שליחיהם ואני מבין שזה היה חלק מהסיבות לדחיית המסע".

    הרב אמר כי אותם מנהיגים חשו את מה שמרגיש הציבור החרדי, לא הייתי רוצה להיכנס לפרטים סביב השפעתם על רה"מ, אבל מדובר על אנשים מוכרים שמכירים את המטריה בישראל ושותפים להרבה דברים כאן במדינה.

    (בתמונה: סיימון פאליק שמשפחתו עומדת בראש כמה אגודות ידידות בין יהודי ארצות הברית לישראל, בין השאר ידידי צה"ל בארה"ב ועוד. משפחתו היא מהתורמים הגדולים של נתניהו והימין)



    0 תגובות